Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



donderdag 12 september 2013

De allereerste meetles in Re en Mi

Vandaag ging de allereerste meetles van start: op donderdagnamiddag en vrijdagvoormiddag.

Fadi, Xander en Robin maakten bij juf Lynn een afdruk van hand op de kopiemachine. Cool hoor! Morgen zullen ze met een handenslinger allerlei zaken meten. Spannend...

Gianni, Lotte, Keana en Ron bleven in de klas bij juf Annelies. Brian kwam er ook bij. Wat waren we allemaal blij om Brian terug te zien en Brian was ook superblij om ons terug te zien.
In ons groepje oefenden we volgende begrippen: goedkoop - duur - goedkoopst - duurst - kopen - verkopen - ruilen - betalen - verkoper - klant - winkelier.
Jullie kunnen het al raden zeker? Ja hoor, vandaag mochten we winkeltje spelen. Alle spulletjes in onze winkel hadden een prijsje en wij kregen gele blokjes. We hebben nog niet met echt geld geoefend, dat is voor morgen. Vandaag moesten we dus betalen met blokjes. Dit was gemakkelijk om te vergelijken en zo goed te zien wat het goedkoopste of het duurste was. Iedereen mocht eens koper en verkoper zijn.
We moesten niet alleen zorgen dat we goed betaalden, we moesten ook vriendelijk zijn tegen elkaar.




 
We deden heel erg ons best en hadden vooral ook veel plezier. 


Morgen zullen we nog eens winkeltje spelen, maar dan met euro's!!!! Joepie!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten