Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



donderdag 12 september 2013

Een nieuw woordje: de zee

Binnen Remi zijn er regelmatig ook niveaugroepen. Hierbij zitten alle jongens en meisjes samen die op hetzelfde niveau werken.
Zo hebben we in Re:
  • 2 x per week meetles
  • 1 x per week lange taalles
  • 2 x per week korte taalles
Dit is dan met alle jongens en meisjes uit Remi. Natuurlijk hebben we ook nog taal en rekenen op andere momenten, maar dit zit dan voor Re ingepland in de werkmomenten.

Deze ochtend toonde de juf op de daglijn dat we voor de middag taalles in groepjes zouden hebben en na de middag meetles in groepjes.

Lotte, Gianni en Robin gaan tijdens de taalmomenten oefenen bij juf Anja. En Ron, Keana, Fadi en Xander bleven in de klas bij juf Annelies.

We keken er vol spanning naar uit, vooral die eerste taalles was voor velen wel spannend want de juf had beloofd dat we zouden een woordje leren lezen.
Eerder deze week hadden Remi en Flapoor ons verteld dat ze deze zomer op kamp geweest waren naar zee. Ze vertelden heel wat over al hun avonturen. De juf haalde een schilderijtje boven van de zee en noteerde daar het woordje bij:
de zee
Vandaag had juf een raadseltje voor ons. Ze liet een geluid horen en wij moesten raden wat we hoorden. Het was echt niet moeilijk hoor, we herkenden al heel snel het geluid van Piet Piraat, de zee, de golven, de oceaan, ...
De juf vroeg ons of we nog wisten hoe dat woordje er uit zag. Ze haalde opnieuw het schilderijtje en het woordje tevoorschijn. Natuurlijk wisten we het nog!!
We kregen zelf ook letterkaartjes en we mochten het woordje zoeken en daarna met onze eigen letters het woord 'de zee' maken. Leuk hoor!





 
We kleurden in ons boekje een tekening van de zee en noteerden er zelf met groene, zwarte en rode stift het woordje bij. Nog niet in schrijfletters natuurlijk, dat is voor een beetje later.


 
In ons boekje zochten we naar alle woordjes 'zee' en die zetten we in een cirkel. We waren heel fier op onszelf en de juf ook op ons. Morgen is er weer een taalmomentje. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten