Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



maandag 23 september 2013

Lezen, rekenen, schrijven, schilderen, bouwen, ... in Re

De voorbije weken waren we heel actief in klas RE.
  • Onze euro's werden geteld in de meetles. We leerden bedragen samenvoegen en betalen. Niet gemakkelijk hoor! We zullen nog wel enkele keren daar op oefenen deze week.
 
 
  •  We oefenden verder op het lezen van het woordje 'de zee'. We zongen het liedje 'Ik heb de zon zien zakken in de zee' en alle bijhorende varianten. We leerden zo het woordje 'zee' nog beter lezen. We leerden 'zee' ook hakken en plakken, met de bijhorende geluidjes. We leerden de 'z' heel mooi schrijven: golfje golfje - schuin naar beneden - golfje golfje. We tekenden stap voor stap een bij, kleurden die in met de passende kleuren en schreven het blad vol met 'z'.
 
 
  • We schilderden cirkels in snoepkleuren. Daar kleefden we onze foto op en plakten we letters bij. De juf maakte een blad met daar op: 'de zoetjes van Re' en onze snoepen of lolly's werden in de gang uitgehangen. Ah ja, want zoetjes zijn we toch wel hé :-) 



 
  •  Voor we aan onze taken begonnen tijdens een werkmoment maakten we even tijd voor hersengymnastiek (braingym). Hier zie je ons 'in de knoop', maar wees gerust: even later waren we wel weer uit de knoop hoor. De braingym helpt ons om rustig aan ons werk te beginnen en het maakt onze hersenen wakker.
  •  We maakten in de zandtafel een plattegrond van onze klas. Dat was echt niet gemakkelijk hoor! We moesten goed tellen, kijken, bouwen, ... en samenwerken! 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten