Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



maandag 2 september 2013

't Was vandaag de eerste schooldag...

De allereerste schooldag van een gloednieuw schooljaar is alweer voorbij.

We zijn het schooljaar gestart met 7 vriendjes in de klas: Ron, Lotte, Robin, Gianni, Keana, Xander en Fadi.

De dag ging heel erg snel voorbij, we schrokken er telkens van toen de juf zei dat het al tijd was voor het middageten of om een koekje te eten of om afscheid te nemen. Dit kan alleen maar betekenen dat het een leuke dag was.

Al moeten we ook wel toegeven dat we best wel wat kriebels in de buik hadden. Sommigen hadden ook echt niet zo goed geslapen en sommigen waren er al dagen over aan het nadenken.
Er waren heel veel vragen, heel veel verhalen, veel nieuwe informatie... En vooral ook veel blije gezichtjes.

Voor Lotte, Gianni en Robin was het een blij weerzien met Remi en voor Ron, Keana, Xander en Fadi was het de eerste ontmoeting met Remi. Remi vertelde over zijn vakantie en de avonturen die hij had beleefd tijdens zijn vakantie bij juf Annelies. Ron had al op de blog gezien dat Remi in de wasmachine had gezeten en dus wist hij meteen waarom Remi ook aan de wasdraad bij juf had gehangen.
Remi vertelde ons dat we met al onze probleempjes steeds bij de juf terecht kunnen en dat zij dan probeert een oplossing te zoeken. Wie zich een beetje verdrietig, bang of verlegen voelt kan ook steeds een knuffel geven aan Remi want hij vindt dat fijn.

We waren heel benieuwd naar al die verschillende hoeken in de klas en na de pauze deze namiddag mochten we spelen in de hoeken. EINDELIJK!!! Al de hele dag keken we daar zo erg naar uit, maar vooraleer we konden spelen hadden we eerst nog heel wat andere zaken te doen: kennismaken met elkaar, luisteren naar de verhalen van Remi, middageten, muzische les bij juf Sylvie, knabbel-en babbelmoment, speeltijd, ...
Benieuwd naar wat we deden? Kijk dan maar even mee:

Robin koos vastberaden voor zijn lievelingsboek uit de boekenkast.

Xander keek erg uit naar het moment waarop hij eindelijk met de auto's kon spelen. Hij liet de auto's door de carwash passeren en zorgde dat iedere speelgoedauto weer mooi proper was.

Ron had deze ochtend al het politieset ontdekt in de kast, dus koos hij ervoor om daarmee te spelen.

Keana en Gianni kozen ervoor om een spelletje op de computer te spelen.

Lotte ontfermde zich over de verschillende knuffeldieren in de poppenhoek.

Fadi haalde de gele box uit de gang en ging aan het bouwen. Hij maakte een safaripark met olifanten, nijlpaarden, ...
Ron, Xander en Fadi ruimden na een tijdje het speelgoed op en besloten om samen met de trein te spelen. Ze maakten eerst de sporen. Ze deden dit heel erg goed.
Het werd een leuke, boeiende eerste schooldag. We kijken alvast heel erg uit naar morgen!
Morgenochtend starten we met turnles bij meester Kevin, maar daar hoeven we nog niets voor mee te hebben.

De heen-en weerboeken worden morgen of overmorgen geleverd op school, vandaar dus dat uw zoontje of dochtertje dit nog niet mee had naar huis vandaag.

Groetjes,
juf Annelies

Geen opmerkingen:

Een reactie posten