Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



donderdag 5 september 2013

Mentorschap in de bib

Vandaag stond een bezoekje aan de bib gepland. De bib is hier heel dichtbij, dus dat is lekker gemakkelijk. Eén keer in de maand gaan we er langs om nieuwe boeken te lenen.
Vooraleer we naar de bib gingen brachten de jongens en meisjes van Mi een bezoekje aan Re. Iedereen kreeg een plaatsje in kring, dat was gezellig. Remi kwam er ook even bij en vertelde hoe hij zich vroeger, toen hij voor het eerst op school was, soms zo alleen voelde. Hij vertelde dat hij dan alleen naar de bib moest en dan de weg verloor en dan niet wist welke boeken hij moest meenemen. Dat maakte hem heel verdrietig en eigenlijk ook wel boos. Gelukkig leerde hij al snel zijn vriend Flapoor kennen. Flapoor kende het allemaal al heel goed en toonde Remi de weg, hielp hem wanneer hij het moeilijk had, speelde samen met Remi, ...
Dus vond Remi dat dat wel een goed idee was voor zijn vrienden uit Re en Mi. Ook de juffen vonden dit een goed idee.
 
Zo kwam de volgende term aan bod: mentorschap.
Wow, wat een moeilijk woord!!! 
Ondertussen weten we wel al wat dat betekent. Zo is iedereen uit Mi nu de mentor van een vriend uit Re. Iedereen was heel tevreden met de keuze die de juffen maakten voor zijn/haar vriend of mentor. Er werden contracten opgemaakt en zoals dat bij elk contract het geval is, werd dit door beide partijen ondertekend. Bij deze werd een engagement aangegaan...
 


 
Nadat alle formaliteiten en papieren afgehandeld werden gingen we op stap. Samen met onze mentor/vriend wandelden we door het bosje naar de bib. Ondertussen leerden we elkaar wat beter kennen. De juffen waren heel fier, want de mentoren deden dat kei-keigoed!!! En de vrienden deden ook uitstekend!!


In de bib gingen we samen met onze vriend op zoek naar goede boeken.




 

En na de zoektocht naar boeken werd een plaatsje gezocht om in de boeken te lezen.

 
 

 
Tevreden en met een tas vol boeken keerden we terug naar de klas. 

2 opmerkingen:

  1. Heel leuk om terug foto's te zien op de blogspot!!,wij kijken graag iedere week erna!,bedankt!
    Met Vriendelijke Groetjes
    Katie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Katie,
    Er staan ook nog foto's van de kasteelklassen op. Ze staan onder 'juli', er zitten ook hele leuke tussen. Een mooie herinnering aan een leuke driedaagse :-)
    Groetjes,
    Annelies

    BeantwoordenVerwijderen