Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



zaterdag 28 september 2013

Meten en metendreken parcours

In de meetles (maandag en woensdag) zitten we met een aantal andere kinderen samen:
Pieter, Lowie, Tiziano uit klas Fa, Maxime en Tom uit klas Sol, Jelle, Cynthia en Thijs uit klas La.

We herhaalden de voorbije maand heel wat rond meten en metend rekenen:

- De analoge klok: uur, halfuur, kwartier
- Soorten vlakken: gebogen en plat.
- Soorten lijnen: gebroken, gebogen, rechte en lijnstuk
- Horizontaal en verticaal

Dit alles kregen we woensdag in een parcours:

Stappen in een gebogen, rechte of gebroken lijn van het ene voorwerp naar het andere.

Oefenen op de klok op de computer.


Lijnstukken en een rechte door punten tekenen.

De voorwerpen sorteren op basis van hun vlakken.











Dit deden we super goed en ook héél graag!
Volgende week oefenen we de digitale klok!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten