Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



dinsdag 24 september 2013

Rare snuiters... euh professoren op bezoek

Na de pauze deze namiddag werden de klassen Re, Fa en Sol verwacht in klas Re.

De klas stond vol stoelen en juf Annelies vertelde ons dat we bezoek zouden krijgen van 3 professoren. Ze hadden wat vertraging, aangezien hun telegeleide machine het onderweg had opgegeven en ze dus met de Lijn-bus moesten komen.
Maar gelukkig zijn ze er toch nog geraakt.

Ze stelden zichzelf voor als Sjonnie, Hobie en Clumsy. En ze zouden ons enkelen experimenten komen tonen.
Sjonnie vond alles lekker keivet cool, Hobie wist alles beter en kon overal wel een uitleg aan geven en Clumsy was gewoon heel onhandig.

 
 
 

Het eerste experiment ging over een zwevende ei. Maar... dat mislukte!! Het ei ging niet zweven...

Het tweede experiment was om muizentandpasta te maken. Maar ahum, dat werd olifantentandpasta in de plaats! Veel te veel...

 

Alle proeven waren mislukt. Dus wij gaan proberen om dit véél beter te doen! We kregen elk een kaartje met daarop een professor. En vanaf volgende week gaan we zelf experimenteren! In Re zullen de Gobelijnen aan het experimenteren gaan, in Fa de Barabassen en in Sol de Panoramixen. In elke klas zullen 2 experimenten gedaan worden en de leerlingen uit de drie klassen vormen samen groepjes.
We zullen dan elke week doorschuiven zodat we alle proefjes konden uitproberen. Daarna zullen we de proefjes tonen aan andere mensen.

Spannend hé!
We kijken er al naar uit!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten