Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



donderdag 2 februari 2012

Juf Lisa vertelde over haar reisje naar Parijs

Elke donderdag komt juf Lisa bij ons in de klas op bezoek. Zij helpt de juf en ons waar nodig. Vorige week kon juf Lisa niet komen, want ze was dan op schoolreis met haar eigen klas. We hadden juf Lisa gevraagd om foto's mee te nemen en te vertellen over Parijs.
Dus toen we haar vanmorgen zagen vroegen we meteen hoe het geweest was en of ze de foto's bij had. Natuurlijk had ze die mee!! Joepie!!!!

Vanmiddag maakten we ons klaar om te luisteren en te kijken naar de foto's van Lisa. Eerst vroeg de juf ons of we wisten waar Parijs lag. Na wat gokken en na de tip: "Bonjour, comment ça va?" wisten we dat Parijs in Frankrijk lag. Michiel kon nog vertellen dat Frankrijk geen koning heeft maar een president. Op de kaart keken we waar Frankrijk ligt en ook waar Parijs ligt. We bespraken nog eens hoe we het best naar Parijs gaan: met de auto, met de bus, met de TGV of de trein of met het vliegtuig al is dat wel heel duur.

Juf Lisa toonde de Eiffeltoren en vertelde dat die helemaal uit Ijzer gemaakt is. Bij juf Katrijn leerden we ook over Frankrijk, dus wisten we dat meneer Eiffel de Eiffeltoren gemaakt heeft (of toch ontworpen).

Juf Lisa had ook een foto bij van haar klas, want dat hadden we gevraagd. We moesten wel goed zoeken naar haar, want ze had haar muts op. Juf Lisa vertelde dat het er erg koud was.

Hier zie je Tess die erg onder de indruk was van de spiegelzaal in Versailles. We waren heel benieuwd naar die koning die zichzelf de 'zonnekoning' noemde, we zijn er heel zeker van dat hij héél rijk was

Geen opmerkingen:

Een reactie posten