Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



donderdag 6 oktober 2011

De computerhoek

Dit schooljaar is onze computerhoek wat aangepast. Er staan nu 3 computers, waar we kunnen spelletjes spelen, typen, surfen op internet, muziek beluisteren,  ... We moeten wel steeds goed afspreken, want er is maar 1 computer met internet. Vooraf bespreken we dus hoe we dit zullen doen. In het begin moest de juf ons daar nog bij helpen, maar ondertussen lukt ons dat al goed gewoon. Met een time timer en aftelrijmpje, kunnen we beslissen wie op de internetcomputer gaat en wanneer er eventueel gewisseld wordt.
De computerhoek wordt gebruikt tijdens het ontspanningsmoment, maar ook tijdens het hoekenwerk. Zo krijgen we regelmatig typwerk, opzoekwerk, taalfilmpjes, rekenoefeningen op cd-rom, ... op de computer. Ook bij juf Fien wordt de computer ingeschakeld. Bij haar leerden we al tekeningen maken op Paint, stap voor stap.
Sommige leerlingen zijn ook verhalen aan het typen op de computer tijdens het vrij moment. Ze leerden al hoe ze dit dan moeten opslaan en leerden er ook foto's of prenten tussen te zetten.

Hier alvast een link naar de filmpjes die we bekeken in de klas tijdens het taalmoment:

Jonas en Tiziano leerden onlangs de letter 'ij' en bekeken het volgende filmpje:
Het ijs: http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20031208_ijs14

Jurgen, Teschinka, Tess, Maarten en Jonas leerden de 'i' en bekeken de volgende filmpjes:
De vis: http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20032502_vis04
Ik: http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20032502_ik01


Geen opmerkingen:

Een reactie posten