Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



zaterdag 15 oktober 2011

Herfst...

Een tijdje geleden startte de herfst. We hebben er toen niet zoveel rond gewerkt, omdat het dan nog erg warm was en we nog volop bezig waren met het eerste thema: terug naar school. De juf had het wel verteld en de tafel in de gang werd versierd met herfststukjes van klas Mi en allerlei typische herfstdingen. Dat zorgde er alleen maar voor dat we steeds nieuwsgieriger werden en dat de jongens en meisjes die vorig jaar bij juf Annelies zaten het niet langer konden houden en dolgraag wilden vertellen aan de anderen waarom de bomen hun blaadjes verliezen in de herfst. Tijd voor een nieuw thema dus: HERST!!!
We trokken naar buiten, want in de mooie tuin kunnen we al heel wat sporen van de herfst vinden. De juf vertelde over de bomen in de tuin, we zochten vruchten, leerden bomen en vruchten herkennen en benoemen, ... Jonas, Tiziano, Jurgen, Teschinka en Tess wisten nog heel veel van vorig jaar, dus zij konden de juf uitstekend helpen met het geven van uitleg.

Verschillende bomen in de tuin:
Blij zijn onder de treurwilg.
Treuren als een treurwilg, onder de treurwilg.

De boom Apenverdriet. Hij houdt zijn bladeren elke herfst en winter mooi groen. Net als de kerstbomen, die blijven ook groen. Dat zijn naaldbomen!
Zoeken naar kastanjes onder de kastanjeboom die al bruine bladeren krijgt. Maar hoe komt het nu dat de bomen hun bladeren verliezen? Vraag ook maar eens aan iemand van klas Re. Wedden dat ze je een goede uitleg kunnen geven?

Kastanjes verzamelen! Maar let op: dit zijn wilde kastanjes of paardenkastanjes en die mag je niet opeten. Hoe herken je nu de wilde kastanje van de tamme kastanje? Vraag maar eens aan iemand van Klas Re, je krijgt een hele goede uitleg! Beloofd!
Sylvia vond 2 kastanjes, maar de rechtse kastanjes zag er niet meer zo goed uit.
 Juf Fien was ook in de tuin, maar wel met Sol. Ze vroeg ons om even te poseren zodat we enkele mooie groepsfoto's zouden hebben. Er was heel veel zon, waardoor de foto's wat overbelicht zijn.


Goed zoeken hé!

Tess en Teschinka zochten naar eikels en eikendopjes.
Jens vond heel veel eikels!
Deze vreemde paddenstoel groeide op de schors van de eik. De juf vertelde ons dat de paddenstoel 'elfenbankje' heet. Een hele mooie naam waarbij de meisjes onmiddellijk fantaseerden over hele mooie elfjes die hier komen rusten.
De juf vertelde ons ook nog over paddenstoelen die giftig kunnen zijn en dat we die beter niet aanraken. Ze verzekerde ons wel dat de champignons die ze in de winkel verkopen helemaal niet giftig zijn, maar lekker!

Michiel verzamelde heel veel eikenbladeren en maakte er een mooi boeketje van.
Als afsluiter van de wero-les speelden we nog tikkertje en wolfje-hoe-laat-is-het. De juf was beiden keren de tikker, dus dat was dikke pret!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten