Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



dinsdag 25 oktober 2011

Knutselweek in Sol

Hallo iedereen,


Deze week is een echte knutselweek! We zouden graag enkele vernieuwingen aanbrengen aan de speelplaats en daarom maakten we een maquette. Zo hopen we mensen te overtuigen om tijd en geld te investeren in onze speelplaats! Vorige week maakten we ook reeds kennis met onze wereldreizigster. We hielpen haar om een weg te vinden naar verschillende landen en zochten al zelf veel op over het land Italië. Om meer over Italië te weten te komen, gingen we eens kijken in een Italiaans restaurant hoe pizza's gemaakt worden, toch wel het bekendste product uit Italië. Verder boetseerden we ook al het Colosseum, de toren van Pisa en de Etna. Deze lieten we zelfs uitbarsten. Foto's daarover volgen nog...

Juf maakte ook een bundeltje met de belangrijkste weetjes over Italië en we leerden zelfs enkele woordjes Italiaans van de juf. We leerden zeggen buongiorno, abbiamo imparato di Italia. dat wil zeggen: goeiedag, we hebben geleerd over Italië.

Ciao!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten