Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



zondag 9 oktober 2011

Zingen in klas Fa

Hallo,

De jongens van klas Fa zijn heel muzikaal en zingen graag. We hebben al 2 liedjes geleerd.
Ons eerste liedje is het Fa-lied, een lied over onze klas.

Het Fa-lied (melodie van liedje 'de poes van tante Loes'

Er zitten  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 kinderen in klas Fa
in Remi bij juf Katrijn.
Er zitten  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 kinderen in klas Fa
in Remi bij juf Katrijn.
De eerste dat is Thijs.
De tweede dat is Yorben.
Dan is er ook nog Stoica, Yentl, Rune en Lars.
De zevende dat is Brike.
De achtste dat is Tom.
En dat zijn de toffe jongens van de klas bij juf Katrijn.
We gaan ons jeunen joepiejoepiejei
We gaan ons best doen joepiejoepiejei
We gaan ons jeunen joepiejoepiejei
We gaan ons best doen joepiejoepiejei


Het tweede liedje ging over een bij.
Eerst deden we wat stemoefeningen. We volgden de weg van de bij tot aan de bloem terwijl we 'bzzz' zegden. Als de bij over de boom vloog, gingen we hoger met onze stem en als ze in de buis vloog, moesten we zwijgen. Toen de bij over de struiken vloog, zoemden we met een hoge en lage stem. (zie foto)
Het liedje dat we leerden is heel eenvoudig maar het is de bedoeling dat we het in canon (= achter elkaar) leren zingen.

Liedje de bij
Zoem zoem zoem.
De bij zit op de bloem.
Ze komt wat honing vragen
om naar de korf te dragen.


Stemoefening: we volgen de weg van de bij naar de bloemen terwijl we 'zzzz' zeggen.
Zo leren we hoge en lage tonen zingen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten