Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



donderdag 13 oktober 2011

De week van 11 oktober in Sol

Hallo,
Deze week leerden wij over Italië. We hebben de vlag van Italië geschilderd.
En we hebben iets op internet gezocht, zoals Ferrari , Agusta, pizza, de toren van Pisa, en zo verder. Wij hebben de afbeeldingen geknipt vanuit internet en geplakt in een word-documentje. Wij hebben in ict- les geleerd over de gemeente Moorslede. Wij hebben de site opgezocht hoe laat de bibliotheek open is en ook wanneer we kunnen gaan zwemmen.
Bij juf Iris en juf Eva, die eens toevallig op bezoek was omdat juf Christine ziek was, schreven we een brief naar de burgemeester. We werkten nog in het klad en volgende week moeten we in het echt schrijven. Misschien gaan we wel eens langs bij de burgemeester.
Volgende week dinsdag gaan we naar een Italiaans restaurant om te kijken hoe een pizza gemaakt wordt.Misschien mogen we wel eens een stukje proeven. Als de kindjes flink zijn....anders krijgt de juf een hele grote pizza voor haar alleen!!!
Vele zonnige groetjes,
Van Jean-louis FLORIAN en juf Iris

Geen opmerkingen:

Een reactie posten