Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



maandag 10 oktober 2011

Feest in Re!

Het belooft deze week een heuse feestweek te worden! Joepiejoepiejoepie...!!
Afgelopen zaterdag was Jens jarig en hij werd 9 jaar! Dit moest natuurlijk gevierd worden. Het verjaardagsfeestje stond gepland in de namiddag. We zongen voor Jens en maakten een heel mooi vuurwerk.

We kregen van Jens een lekker snoepzakje, maar daar mochten we nog niet van smullen van onze juf. Dit moesten we bewaren voor thuis of in de leefgroep. Jens vroeg ons om de ogen dicht te doen. Niet zo gemakkelijk hoor, want we waren supernieuwsgierig!

De mama van Jens had voor lekkere pannenkoeken met suiker gezorgd en ook voor een lekker fruitsapje. Dankjewel!!!
Maar niet alleen Jens had lekkers mee vandaag... Tess had samen met haar mama lekkere cakejes gemaakt in het weekend. Ze had een grote kom mee met voor iedereen een cakeje in! Dankjewel Tess!! De cakejes aten we wel deze voormiddag en pas deze namiddag de pannenkoeken. Anders zouden we te veel snoepen hé.
We maakten een rekenoefening met de cakejes: Hoeveel waren er eerst? En hoeveel aten we er op? En wat bleef er over? Het antwoord van Tess: "Nog eentje voor mij en eentje voor mijn vriendinneke Nina!"
Niet alleen maandag was er feest in onze klas, ook woensdag vierden we feest! Tiziano was dan jarig, ook hij werd 9 jaar! Proficiat!!! We aten lekkere rijsttaart voor zijn verjaardag en Tiziano deelde lekkere picnicjes uit in de klas! Mmmmmm...

De  jarige en zijn gekozen rijsttaart! Mmmmmmmm...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten