Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



zondag 23 oktober 2011

Klas Fa

Hallo,
deze week was het een beetje een week van cultuur. Ons eerste boek waaruit de juf heeft voorgelezen is uit.  We vonden het verhaal over 'Iep' van Joke van Leeuwen allemaal heel mooi. Het ging over een man en een vrouw die een speciaal vogel-mensje gevonden hadden. Het kleine meisje had vleugels in plaats van armen. Ze was dus half mens - half vogel. Deze week hebben we de film bekeken. Achteraf vergeleken we het boek en de film eens. We merkten op dat er toch heel wat verschillen zijn. Sommige kinderen hadden het daar wat moeilijk mee en begrepen dit niet altijd. In een boek gebeuren er vaak heel wat meer dingen dan in de film want een film duurt niet zo lang.

Hier kijken we naar de mooie film 'Iep'. 




Op donderdag zijn we naar de toneelvoorstelling 'De tovenaar van Oz' geweest. De juf had het verhaal vooraf al eens in de klas verteld. Het toneel werd gebracht door slechts 1 acteur. Hij vertelde het verhaal terwijl hij in zijn toilet was. De personages werden voorgesteld door voorwerpen die in het toilet stonden: de vuilbak was de blikken man, de wc-borstel was de leeuw, ... . Soms wat moeilijk om het ons voor te stellen maar dit lukte best goed. We dachten aan het verhaal en de tekeningen van het boek van de juf en zo konden we het gemakkelijker begrijpen. De meeste kinderen vonden het mooi maar waren wat spijtig dat er maar 1 acteur was. Hij deed het wel supergoed!

Verder zijn we deze week gestart met het nieuwe LOC-thema: landen doorheen Europa. Onze klas is aangekomen in Frankrijk en wij zullen dit land verder verkennen. Heel wat jongens wisten al een aantal dingen over Frankrijk: de Eiffeltoren, Tour de France, Parijs, TGV, Euro Disney, croissant, wijn, stokbrood, ... . Volgende week gaan we daar wat dieper op in.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten