Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



woensdag 5 oktober 2011

nieuws uit SOL!

Hallo iedereen,

Het heeft even geduurd, maar vanaf oktober is ook Sol online! Vanaf nu kunt u elke week volgen wat voor spannende, grappige en nieuwe dingen er gebeuren in Sol. Per week zal er telkens 1 verslag zijn met of zonder foto's. De bedoeling is dat de verslagjes zoveel mogelijk gemaakt worden door de leerlingen zelf, maar voor de eerste keer is juf Iris zelf aan het woord!
Deze week kregen voor de leerlingen voor het eerst dit schooljaar een proef. In de klas leerden we stapsgewijs hoe je het best studeert voor een proef. Sommige leerlingen ondervroegen zelfs elkaar. De proef ging over de tijd: de seizoenen, onze verjaardag, belangrijke feesten enz...Wie geen 14/20 behaalde, moest jammergenoeg de proef opnieuw maken. Er waren 10 nieuwe vraagjes en 10 oude vraagjes. Deze week leren we nog verder over de gemeente Moorslede, maar ook onze gemeente. We zullen een brief schrijven aan de burgemeester, want we zouden hem graag eens interviewen. Verder leren we ook wegwijs raken op de website van de verschillende gemeentes, zodat wij thuis ook gemakkelijk kunnen opzoeken of de bieb of het zwembad open is. Dan hoeven we mama of papa niet meer lastig te vallen...Donderdag starten we ook met ons LOC-thema over Italië. Gedurende 4 weken leren we meer over het land: de muziek, de taal, de bouwwerken, de steden, het eten, Leonardo Da Vinci,..maar daarover later meer...Een LOC-thema betekent dat verschillende vakken samenkomen: taal, rekenen, knutselen en ook dat verschillende klassen zullen samenwerken en workshops zullen organiseren.
Zo, dat was al heel veel info om mee te starten, volgende week volgt nog meer....
Zonnige groetjes,
Juf Iris en de sollekes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten