Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



maandag 9 januari 2012

De start van 2012 in klas

Eerst en vooral willen we iedereen een fijn en voorspoedig 2012 wensen!

Na een leuke kerstvakantie kwamen we boordevol verhalen aan in de klas. We wensten de juf meteen een gelukkig nieuwjaar! Sommigen waren wat verlegen en stilletjes, ze hadden wat tijd nodig om te wennen. En anderen waren heel uitbundig en waren het onmiddellijk weer gewoon in de klas.
De vertelronde vanmorgen duurde dan ook erg lang. Iedereen had enorm veel te vertellen over de vakantie!
Samen met de juf bekeken we aandachtig de kalender. We keken wie het eerst jarig zal zijn en dat is Jonas, we keken ook wanneer we zwemles hebben, telden hoeveel maanden het nog school is, ... En we zetten ook de naam van juf Lisa op onze kalender. Zij zal 9 donderdagen bij ons komen helpen. Donderdag is de eerste keer dat ze een volledige dag komt. Voor de vakantie kwam ze al eens langs om kennis te maken, maar dat was maar een kort bezoekje.
We vierden vandaag de verjaardag van Jurgen! Hij is op 29 december 8 jaar geworden en daarom had hij gekozen voor cakejes met slagroom. Mmmmmm... smullen...
"Lang zal hij leven, lang zal hij leven, ..."
De cakejes werden geproefd en goedgekeurd door de jarige...
maar ook door de anderen!
Drie goede vrienden samen op de foto!

Tess is met haar mama in de vakantie naar de bib geweest. Trots toonde ze ons het boekje en in plaats van de juf was het vandaag Tess die voorlas! 

Vol verbazing bleef ook juf Anja nog even staan om mee te luisteren!!

1 opmerking:

  1. Toffe fotoos,leuk om te zien dat Tess trots was met haar boek! grts mama Tess

    BeantwoordenVerwijderen