Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



maandag 30 januari 2012

Ruimte

In klas Mi leren we over de ruimte.
We maakten een tekening over hoe wij denken dat de ruimte eruit ziet. Als we hiermee klaar waren mochten we ook een fantasietekening maken over de ruimte. Er waren super mooie resultaten bij!

We maakten ook al het zonnestelsel in de klas. Alle planeten tekenden we en knipten we uit. Ze hangen aan een touw. Zo kunnen we wat zien wie de grootste zijn en wie de kleintjes zijn. Zo weten we ook wie dicht bij de aarde is, en wie er verder van staat.

We zijn nog bezig met het maken van een collage per planeet.

Ondertussen leerden we ook al hoe de aarde rond de zon draait en dat we daardoor seizoenen hebben die elk jaar terugkomen.

De foto's volgen nog en we zullen nog veel leren over de ruimte.

Groetjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten