Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



dinsdag 31 januari 2012

Remi en Flapoor: Complimentjes geven

Op maandag kwam juf Anja langs voor de les Remi en Flapoor. We vertelden haar over hoe onze week met zonnetjes was verlopen. Ze luisterde geboeid naar onze verhalen. Daarna herhaalden we wat we geleerd hadden in verband met complimentjes.

  • Als je een complimentje krijgt dan zeg je 'dank je wel'.
  • Als iemand anders een complimentje krijgt, dan is dat leuk voor hem/haar. Dan ga je niet vragen naar een complimentje. 
Deze afspraken oefenden we in toneeltjes. Eerst oefenden we en kregen we wat hulp van de juffen en daarna brachten we het naar voor. We doen supergraag toneeltjes!!! En vooral als we eerst het slechte mogen tonen en daarna het goede.

Mama Sylvia geeft Jonas een complimentje omdat hij zo goed zijn huistaak maakt. Jonas bedankt mama en doet verder zijn taak. Broer Jurgen doet ook flink verder en vraagt niet naar een complimentje. Mama komt wel langs bij Jurgen en geeft hem een complimentje omdat hij ook zo goed bezig is.
Pépé Tiziano ligt te slapen als Tess op bezoek komt. Pépé snurkt heel luid en Tess heeft moeite om hem wakker te krijgen. Als hij toch wakker wordt geeft hij Tess een complimentje. Hij vertelt haar dat ze een mooie hond bij heeft. Bij het foute toneeltje zei Tess: "Phuh!" en ging ze weg. Bij het goede bedankte ze pépé.
Jens en de juf zijn aan het voetballen als de juf tegen Jens zegt dat hij wel erg goed kan voetballen. Jens haalt zijn schouders op en loopt weg. Bij het goede toneeltje bedankte Jens de juf en voetbalden ze verder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten