Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



dinsdag 24 januari 2012

Tess, het zonnetje van dinsdag...

Vandaag was Tess het zonnetje van de dag! Tiziano had het zonnetje al klaar gezet op haar plaats toen Tess binnen kwam.

Iedereen deed vandaag heel erg zijn best om leuke complimentjes te geven aan Tess! Ze mocht ook steeds als eerste kiezen wat ze ging spelen, welke koek ze ging eten, welk spelletje we zouden spelen, waar ze zou zitten, ... Sjiek hé!

Op het einde van de dag verzamelden we in de vertelkring en vroegen we aan Tess wat ze het leukste complimentje van de hele dag vond. Ze moest er niet zo hard over nadenken en kreeg vandaag heel vaak te horen...: "Tess, je hebt heel mooi haar en hele mooie krullen!"
Op haar blad met de zon schreven we in de zonnestraaltjes een complimentje voor haar. Iedereen gaf er eentje om op te schrijven. Het blad met de zon hangt uit boven Tess haar Remi-schijf zodat ze steeds terug kan kijken ernaar.
We zetten de complimentjes even op een rijtje:

Tiziano: "Je bent lief en je ziet er elke dag mooi uit."
Michiel: "Je hebt een mooie hartjes op je trui."
Simon: "Je hebt mooie laarzen!"
Sylvia: "Je kan zeer goed turnen."
Jurgen: "Je bent een leuk meisje."
Jens: "Je bent de beste om mee te spelen."
Jonas: "Je hebt een mooie lach." (Tess begon meteen te lachen en Jonas zei: "Ooohh, zie je wel, ze toont haar mooiste lach!")

En telkens na elk complimentje antwoordde Tess: "DANK JE WEL!!!!"


Als afsluiter gaf Tess de zon door...

2 opmerkingen:

  1. Ze zal een meter gegroeid zijn,het heeft waarschijnlijk heel veel deugt gedaan,dankje wel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tess heeft heel erg genoten van vandaag!! Ze kreeg veel leuke en lieve complimentjes. Het was leuk te zien hoe ze ervan genoot en hoe de anderen het fijn vonden om Tess blij te maken.

    BeantwoordenVerwijderen