Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



woensdag 18 januari 2012

Nieuw wero-thema in Re!!

Een nieuw trimester betekent meteen ook de start van een nieuw wero-thema.
We zitten volop in een nieuw seizoen, dus werd daar even bij stilgestaan. We hebben al eens geleerd wat de 4 seizoenen waren, maar het was toch weer wat zoeken om te weten welk seizoen we nu zijn. Gelukkig duurde het niet zo lang voor we wisten dat we nu winter zijn. We keken op de kalender wanneer de winter begonnen is en dat is op 21 december: na sinterklaas en voor Kerstmis. We zochten ook hoe lang de winter nog duurt en dat is tot 21 maart, voor de start van de paasvakantie.
Samen zochten we naar kenmerken van de winter, daarbij kwamen we tot het besluit dat het wel heel spijtig is dat het nog steeds niet gesneeuwd heeft...

MAAR... Hoe komt het dat het niet sneeuwt? En hoe komt het dat het regent? ... Heel wat vragen die ons brachten bij een uitdieping van ons thema: water! We maakten kennis met Floepje, dat is een bijzonder diertje. Hij kan vliegen, zwemmen en ook een beetje lopen. Samen zochten we naar dieren die dit ook kunnen.
Wie thuis info heeft rond dieren in het water mag dat gerust mee nemen naar de klas. Dan zetten we dat op onze toontafel. Of wie documentatie heeft rond water mag dat ook mee nemen. Natuurlijk alleen maar als dat mag van mama of papa.

In het thema 'water' zullen we stilstaan bij het volgende:
  • dieren die leven in het water
  • proper water
  • vervuild water
  • zuinig omgaan met water
  • kringloop van water
  • ...
En wellicht zullen er nog wel heel wat vragen opkomen die ons zullen leiden naar een ander thema...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten