Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



maandag 23 januari 2012

Zonnetje van de dag...

Vorige week kregen we op maandag bezoek van Remi en Flapoor. Remi gaf ieder kindje in de klas een complimentje en dat vond Flapoor toch wel wat vreemd... Waarom deed Remi dat en hoe doe je dat??
Remi legde uit dat complimentjes lieve dingen zijn die je zegt tegen iemand anders. Hij vertelde ook dat dat plezierig is om te krijgen en dat je dan 'dank je wel' zegt. Flapoor werd wel een beetje jaloers op de kinderen en Remi vertelde hem dat dit eigenlijk helemaal niet nodig is. Dat het niet betekent dat iemand je niet graag heeft als je eens geen complimentje krijgt, dat dat normaal is. Soms krijg de ene een complimentje en soms de andere...

Vandaag kwam Remi alleen langs in de klas. Hij had voor ieder kind een zon afgeprint. In de zon tekende iedereen zijn eigen hoofd. Daarna zocht Remi de mooiste tekening uit en dat zal morgen het 'Zonnetje van de dag' zijn.

Weet je wie volgens Remi het mooist getekend had? Tess!! Zij had een hele mooie tekening van zichzelf gemaakt! Niemand reageerde jaloers, Tess kreeg zelf een applausje!

En wat betekent dat nu als je 'zonnetje van de dag' bent?
Wel, dan mag je als eerst kiezen wat je gaat spelen, wat je wil knabbelen, ... Iedereen is dan ook superlief tegen jou en je krijgt dan heel veel complimentjes. Op het einde van de dag zullen we dan in de zonnestraaltjes de complimentjes schrijven die we van ieder kindje en de juf kregen die dag! Je zonnetje zal dan een plaatsje krijgen in de klas zodat je er steeds naar terug kan kijken als je je eens een beetje minder goed voelt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten