Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



dinsdag 31 januari 2012

Gedichtendag

Donderdag 26 januari was er gedichtendag. Elke klas mocht een gedicht kiezen dat iets te maken had met het thema 'stroom- water'. Heel toevallig want in de les wero leren we over de waterkringloop.
Wij kozen het volgende gedicht:

Water

In een beekje stroomt het naar zee
onderweg neemt het van alles mee.

Hopend aan te komen in een prachtig tropisch rijk
in plaats van weg te stromen in het slijk.

Na een kilometer of wat begint het sneller te gaan.
‘Ja’, denkt het, ‘ik kom straks echt bij de zee aan’.

Het beekje mondt uit in een rivier
en dacht: ‘Wat doe ik hier?’.

Maar toen was het spel uit voor dat mooie water
want het werd opgeschept door een arme pater.

Verlangend naar die o zo mooie zee.
kwam het niet verder dan een pot kruidenthee.



Alle gedichten werden aan de muur in de grote gang gehangen. Het was heel leuk.We mochten een eendje vissen en daarop stond een nummer. Dit nummer hoorde bij een gedicht. Elk om beurt lazen we een gedicht voor en daarna hebben we het besproken. Heel wat jongens vonden het gedicht van Daantje en het kraantje heel leuk.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten