Mijn naam is Remi.
Zoals mijn naam doet vermoeden, ben ik erg muzikaal. Samen met mijn maatje Octaaf beleef ik erg veel plezier!
Ik ben ook vernoemd naar Remi uit het boek “Alleen op de wereld”, geschreven door Hector Malot. Net als het personage uit het boek, voel ik me weleens alleen en onbegrepen. Maar met de juiste aanpak, ben ik een vlijtige jongen!
Verder hou ik van samen spelen, luister ik graag naar keigoeie muziek en eet ik graag fruit. Maar een koekje af en toe, lust ik zeker ook!
Ik kan niet zo goed leren, maar ik probeer toch mijn best te doen, want ik zou graag schipper worden …



donderdag 26 januari 2012

De 'T' van ...

Vorige week vertelde de juf het verhaal over de nieuwe letter T. De letter T gelijkt heel goed op een tafel, daarom vertelde ze het verhaal 'Tafeltje dek je, ezeltje strek je, ...'
In de taalles vanmorgen gingen we op zoek naar woorden met een T. Maar eerst bekeken we hoe die T er eigenlijk nog kan uitzien: geschreven, getypt, als hoofdletter, als drukletter, ...
We keken in het grote letterboek en zochten naar woorden met een T, daarna maakten we tekeningen en schreven we woorden met een T.


Op de computer bekeken we nog 2 filmpjes. Zo oefenden we op het hakken en plakken.
Ik zet de filmpjes ook even online, zo kunnen de kids die ook eens thuis bekijken:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten